Al voltant de 18.000 vehicles entren i surten de Barcelona pel carrer del Comte d'Urgell, en el tram entre Francesc Macià i Buenos Aires. Ara a partir de diumenge romandrà tancat durant tot l'any a causa de les obres de perllongament de l’L8 dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), que tenen previstes la futura estació de Francesc Macià.
El tall s’afegeix al que va començar a mitjans de gener al mateix carrer per la construcció de l’estació d’Hospital Clínic, entre Rosselló i Còrsega i que va aixecar certes queixes entre veïns i comerços.
Per tant, la Diagonal es reconfigura. Guanya un segon carril bus de sortida mentre que perd un de vehicle privat d'entrada a la ciutat. Aquest divendres comencen les primeres afectacions per les pintades del nou carril.
També obliga a traslladar les parades terminals de bus interurbà de Comte d’Urgell, Comte Borrell i Buenos Aires, que se situaran a la Diagonal entre Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià.
Reubicades 13 línies de busos interurbans
El tronc central de la Diagonal guanyarà més capacitat per als busos en tots dos sentits, explica l'enginyer en cap de l'Ajuntament de Barcelona, Oriol Altisench. Especialment, en el de sortida de la ciutat per donar cabuda a quatre parades terminals de línies de bus interurbà, que s’hi traslladen.
Les línies afectades són: L63, L64, L68, L69 (corredor Martorell), amb la parada a Comte Borrell entre Josep Tarradellas i Buenos Aires; L51 (Sant Feliu), L57, e17 (corredor Vallirana), L61, e20 (corredor Sant Vicenç), amb la parada a Buenos Aires entre Comte Borrell i avinguda Sarrià; E8 (corredor Corbera), L67 (corredor Castellbisbal), a Comte d’Urgell entre Londres i París i L1731, e18 (línies Alt Penedès), amb parada a Comte d’Urgell entre Londres i París.
Ara es reubicaran a la vorera muntanya de la Diagonal, entre la plaça de Francesc Macià i l’avinguda de Sarrià. Els dos carrils bus de sortida entre Francesc Macià i Numància permetran que els autobusos es puguin avançar quan un altre estigui aturat a la parada.
Afectació a busos urbans
Pel que fa a la xarxa de bus urbà, les obres afecten les línies X1, V9, 63, 67 i 141. Les rutes en direcció Besòs de les línies X1, 63 i 67 patiran una modificació en el recorregut a l'altura de la plaça Francesc Macià i com a alternativa es desviaran per l’avinguda de Josep Tarradellas en el carril contrasentit habilitat; després els autobusos giraran per Comte Borrell i seguiran la ruta habitual per Buenos Aires.
La línia V9 de baixada, circularà per l’avinguda de Josep Tarradellas (costat Llobregat), farà un canvi de sentit a l’alçada de Gelabert per accedir al carrer de Viladomat, on recuperarà el recorregut habitual. S'anul·len dues parades, però se n’habiliten dues alternatives a Josep Tarradellas.
Un carril menys d'entrada
Per entrar a Barcelona, queda un carril bus i un carril per a cotxes i motos en tota la llargària de la via des de Numància fins a Francesc Macià. A més a més, el carril bus que ara comença a l’avinguda de Sarrià iniciarà abans, a partir de Numància.
L'objectiu: reduir el volum de vehicles que arriben a la plaça de Francesc Macià i que accedeixen a l’Eixample a través de l’itinerari Numància – Berlín – París. Per als vehicles que continuïn, es crearà un nou itinerari a Francesc Macià des de la calçada de la banda Besòs de l’avinguda de Josep Tarradellas, que ara és de pujada i s’habilitarà el doble sentit de circulació en el petit tram entre Comte Borrell i Francesc Macià per anar a buscar Buenos Aires.
Nou carril bici provisional a Villarroel
Impactarà també als ciclistes. Des de diumenge s’obrirà un carril bici unidireccional al carrer de Villarroel entre la Diagonal i el carrer de París per donar continuïtat als itineraris de la Diagonal. Igual que la resta de carrils de circulació, també queda tallat per accedir a l'Eixample des de la Diagonal.