En menys de 8 anys el perllongament de l'L8 de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya serà una realitat. La Generalitat ha publicat aquest dijous la licitació de l'obra que unirà les línies del Vallès i el Llobregat-Anoia entre Plaça Espanya i Gràcia, amb parada a les noves estacions d'Hospital Clínic i Francesc Macià. El trajecte recorrerà 4 quilòmetres i la previsió és que comenci a executar-se durant l'estiu de l'any que ve.
El Govern obre la licitació de les obres de l'esperada L8 d'FGC
Això permetrà que Plaça Espanya i Gràcia estiguin unides en tan sols 7 minuts, ja que en aquesta zona està poc coberta pel metro. D'altra banda, també millora l'accessibilitat ferroviària catalana, el que facilita que es redueixi el trànsit rodat.
La unió de les línies d'FGC del Vallès i la del Llobregat serà una realitat el 2029
Beneficiarà 70.000 usuaris cada dia
La línia millorarà la connectivitat de Barcelona i, segons els càlculs del Departament de Territori, beneficiarà 70.000 usuaris en un dia feiner i fins a 19 milions a l'any. Es tracta d'un 38% de la demanda anual que preveu tenir FGC quan la línia estigui en marxa. Territori assegura que és una actuació que té "més beneficis que costos".
Dues noves estacions: Hospital Clínic i Francesc Macià
Es tracta, però, d'una infraestructura "complexa", que requereix construir dues noves estacions –Hospital Clínic i Francesc Macià- i remodelar-ne dues més –Plaça Espanya i Gràcia-. La inversió total ascendeix fins a 430 milions d'euros.