Són moltes les ficcions televisives que tenen un punt profètic. Ja va passar el seu dia amb la britànica 'Years and years', que ens plantejava futur que de cop es va fer molt present, i salvant les distàncies, també el nostre futur més immediat té bastant a veure amb el títol de la nova sèrie de RTVE, 'Sequía'. Tot i que és un thriller, el desencadenant de tota la trama és a partir de la falta d'aigua que viu una població. Una trista realitat que sembla que estem vivint i que s'agreujarà en els pròxims dies. La seva protagonista, l'Elena Rivera, ha presentat la sèrie al programa 'Punts de vista', amb la Tània Sarrias.
'Sequía' és una creació hispana-portuguesa ('Crimes Submersos' en portugués) que emet en paral·lel a TVE i RTP1. El punt de partida de la trama és arran d'una forta sequera el poble de Campomediano ressorgeix de les aigües revelant que hi ha dos cadàvers a l'interior d'una de les cases. És un thriller on dues famílies, que viuen cada una a una banda de la frontera entre Espanya i Portugal, es veuen vinculades en una investigació policial, liderada per Elena Rivera (Daniela Yanes).
La sèrie, que es va estrenar el passat 18 de gener a La 1 de RTVE, compta amb un repartiment molt conegut per l'audiència. Rodolfo Sancho, Miryam Gallego o Miguel Ángel Muñoz són alguns dels populars actors que acompanyen a Rivera en aquesta coproducció.
'Sequía': trailer con las primeras imágenes
Elena Rivera ha parlat a 'Punts de vista' de quins són els elements que diferencien a 'Sequía' de la resta de ficcions del gènere, tan abundants actualment. També ha valorat molt positivament l'experiència de treballar amb actors provinents d'una altra cultura, la portuguesa, i ha explicat com ha viscut el repte de posar-se en la pell d'una inspectora.
Elena Rivera, una més de la família
Elena Rivera és una de les actrius més prolífiques dels últims temps i un dels rostres més estimats pel públic televisiu. Tot i haver participat anteriorment en algun talent show, gran part dels espectadors la coneixen pel seu paper de Karina a 'Cuéntame'. I no és d'estranyar, va formar part de la sèrie durant 13 anys, que es diu aviat. Hi va entrar sent una nena i el seu personatge va créixer a mesura que ho feia també la seva audiència, convertint-se en una més de la família.
Cuéntame - Carlitos y Karina casi...
L'actriu ha valorat a 'Punts de vista' el gran moment professional que està vivint. Recentment, ha estrenat dues ficcions com a protagonista, 'Sequía' de RTVE i 'Alba'. Però ja venia d'un dels grans papers de la seva trajectòria, que va ser l'any 2019, amb 'Inés del alma mía'. Un drama històric on encarnava a la mateixa Inés, la primera dona espanyola que va arribar a territori xilè i va formar part de la conquesta d'aquest país.
Encara no ha arribat als 30 anys i Elena Rivera ja és una de les actrius més sol·licitades de la ficció nacional. Ara la podem veure cada dimarts amb 'Sequía' a La 1, o també estan disponibles els capítols a la web de RTVE.