El vespre dedicat a la criança de RTVE Catalunya reflexiona aquesta setmana sobre la corresponsabilitat i els rols. 'Farem el que podrem', presentat per Gemma Nierga, en parla amb Samanta Villar i Queco Novell. Per la seva banda, a 'Això no és Suècia' en Sam no troba el seu lloc com a pare i la Mariana busca l'equilibri entre vida laboral i familiar.
'Farem el que podrem' 6: La corresponsabilitat i els rols
'Farem el que podrem' s'interessa aquesta setmana en la corresponsabilitat. Gemma Nierga en parla amb Samanta Villar i Queco Novell. El periodista, actor i humorista Queco Novell explica com s'organitzaven a casa quan els fills eren petits. Per la seva banda, la periodista Samanta Villar assegura que la càrrega de la criança i la llar encara és de les dones.
El programa recull el testimoni de nens i joves, que consideren que a casa seva les tasques estan prou ben repartides. Les expertes hi discrepen. L'antropòloga Bruna Álvarez, la psicòloga Elena Crespi Asensio i la periodista Eva Millet asseguren que, tot i que els homes cada vegada s'impliquen més, encara queda molta feina per assolir una corresponsabilitat real.
Gemma Nierga presenta 'Farem el que podrem'
'Farem el que podrem' també recull altres veus, com les d'una mare que fa malabars per arribar a tot, un pare que no té referents a l'hora d'implicar-se en la criança i una família LGTBIQ+ que s'han anat intercanviant els rols i els papers.
'Això no és Suècia' 6: La conciliació
Això no és Suècia
En Samuel, ofegat per les noves responsabilitats com a pare, busca desesperadament una feina alhora que sent la temptació de trobar validació i afecte als braços de la seva fan d'Instagram. La Mariana pateix cada vegada més la tensió entre el seu negoci i la seva vida familiar.