Els veïns de Font dels barris gironins Font de la Pólvora i Vila-roja s’han llevat aquest dilluns amb noves destrosses: olor de deixalla cremada i làpides trencades. Aquest cap de setmana, els aldarulls derivats d’un intent fallit d’ocupar un pis desnonat van acabar amb desperfectes al centre cívic Onyar i la crema de contenidors.
Ara, a més, s’ha detectat un nou episodi de vandalisme al cementiri, on una vintena de tombes han estat destruïdes i s'ha tornat a repetir l'incendi de contenidors.

Més actes vandàlics als barris gironins Font de la Pólvora i Vila-roja
Una vintena de tombes afectades
Els fets han passat la nit de diumenge. Segons ha explicat la regidora de Seguretat, Sílvia Aliu, no hi ha càmeres de seguretat al cementiri i no s’han forçat portes d’accés, per la qual cosa es creu que els autors haurien entrat per un lateral.
El director dels serveis territorials d’Interior a Girona, Eduard Adrobau, ha detallat que els actes vandàlics han estat dispersos pel cementiri i que no s’ha seguit cap patró concret. “Hi ha alguna tomba oberta, però la majoria són làpides trencades”, ha especificat.
Els Mossos d’Esquadra han iniciat una investigació i, de moment, han trobat empremtes i restes biològiques que podrien ajudar a identificar els autors.
Crema de contenidors a Font de la Pólvora
D’altra banda, la nit de diumenge també s’han cremat tres contenidors a Font de la Pólvora, tot i que no s’han registrat més incidents al barri. Segons l’Ajuntament, no hi ha evidències que relacionin aquest episodi amb els aldarulls de dissabte.
Davant l’escalada de tensió, l’alcalde de Girona, Lluc Salellas, ha demanat a la consellera d’Interior, Núria Parlon, més presència policial a la zona. Com a resposta, la Brigada Mòbil i l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos s’han desplegat al barri. A més, aquest dijous se celebrarà una junta local de seguretat per abordar la situació.
Els veïns, farts de la inseguretat
Els veïns denuncien que els incidents són constants i que la situació és insostenible. “No trobo lògica que facin això, per molt que m’ho expliquin, no ho entenc”, lamenta un d’ells. També critiquen la falta de neteja i els talls de llum recurrents: “Estem abandonats”, denuncia una altra veïna.
L’intent d’ocupació de dissabte a Font de la Pólvora ja va acabar amb contenidors cremats i destrosses al centre cívic Onyar per part d’un grup d’unes 50 persones. Ara, els veïns temen que la violència continuï.