Televisión

Els pagesos de l'Alt Empordà volen ajudes si no poden plantar blat de moro

  • Els nivells crítics de l'aqüífer Fluvià-Muga forcen 22 municipis a entrar en fase d'emergència

  • El sector afronta el que podria ser una quarta campanya sense el cereal més productiu a l'estiu

Yael Carrasco | Marta Martín
2 min.

22 municipis de l'Alt Empordà tornen a la fase d'emergència per sequera. Uns territoris que depenen de l'aqüífer Fluvià-Muga, que des de l'estiu ha patit un descens continuat; i motiu pel qual l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha pres la decisió d'imposar restriccions des d'aquest dimecres.

Es limita el consum d'aigua a una dotació mitjana de 200 litres per habitant i dia. També contemplen prohibir el reg de zones verdes amb aigua potable, permetre només el reg de zones esportives per a la pràctica d’esport federat o reduir el reg agrícola en un 80%, entre d’altres.

MEDIA[16418026,V, "Les restriccions d'aigua a l'Alt Empordà preocupen els pagesos"]

Els cinc nous pous que està construint l'ACA al voltant de Peralada, i que entraran en funcionament a la primavera, ajudaran a millorar la gestió de l'aigua a la zona. Però és exclusivament per a consum domèstic i, per tant, els pagesos no poden regar amb ella.

Reclamen que el Govern mantingui les ajudes

El coordinador d'Unió de Pagesos a l'Alt Empordà, Xavier Frigola, destaca que enguany s'han fet "inversions importants" com sistemes de reg més eficients i la cobertura dels sembrats, amb l'esperança de poder plantar blat de moro.

Per tot, els pagesos demanen ajudes a la Generalitat, en cas de no poder fer-ho; que seria la quarta campanya consecutiva. A més a més, Frigola, exigeix al Govern "concreció" per a planificar amb temps: "Davant d’una situació com aquesta, caldria clarificar la situació per saber si es podrà plantar o no", assenyala.

Noticias

Televisión

Radio

Deportes

Infantil

A la Carta

Playz