Cataluña
Consum

El comerç tanca una altra campanya de Nadal "fluixa"

  • Els comerciants reconeixen que la sisena onada ha perjudicat les vendes

  • Adecco preveu un increment del 9,6% dels contractes per les Rebaixes

Àlex Cabrera | Marc Guasch
3 min.

La campanya de Nadal ha estat per segon any consecutiu “molt justeta”. Els comerciants asseguren que després d’un novembre en què s’havien generat molt bones expectatives per la recuperació del consum durant el Black Friday, finalment la sisena onada i les noves restriccions han tornat a espantar les compres.

L'Àlex Cabrera ha copsat l'ànim dels comerciants al Portal de l'Àngel de Barcelona.

La sisena onada espanta els compradors

El president de l'Eix Sant Andreu, i vicepresident de Barcelona Comerç, Prosper Puig, ha assegurat a Ràdio 4 que “el novembre va anar molt bé i teníem unes expectatives que aquest seria un gran Nadal, però les notícies de la sisena onada han fet que fins avui la campanya sigui molt justeta”.

Malgrat tot, ara espera poder recuperar el terreny perdut fins a Reis, encara que insisteix que “les expectatives eren superiors al que ha acabat passant”.

Bones expectatives per les rebaixes

Ara les mirades dels comerciants tornen a estar posades en les rebaixes. A Catalunya s’enceta oficialment després de Reis, el 7 de gener, tot i que ja fa dies que es veuen descomptes als aparadors acollint-se a la liberalització de les promocions. Si atenem a les previsions d’Adecco, una de les principals companyies de recursos humans, es faran fins a un 9,6% més contractes que l’any passat per l’augment de les vendes. Molts dels contractes se sumen als que ja van encetar la campanya del Black Friday, al novembre, i que van aconseguir enllaçar amb el Nadal.

Catalunya, la CCAA més dinàmica

Adecco preveu que Catalunya serà la comunitat autònoma més dinàmica aquest any pel que fa a les rebaixes. Estima que es faran uns 28.100 contractes, un 9,6% més que l’any passat.

Centre comercial de l'Illa Diagonal de Barcelona durant els dies de Nadal

Per províncies, Barcelona espera formalitzar 21.150 contractes, un 10% més que en 2021, "sent com sempre la gran generadora d'ocupació" segons Adecco. A Barcelona la segueixen Tarragona, on s'esperen signar gairebé 3.500 contractes (un 8% més que 2021); Girona, amb uns 2.600 (un 9% més) i Lleida, que es quedarà prop dels 880 (amb un 8% més).

La venda electrònica, la que més contractes genera

En general, els sectors vinculats al comerç i especialment al comerç electrònic són els que més ocupació generaran en la campanya de rebaixes: la distribució, al detall, la logística, i el transport seran "els impulsors".

Els perfils més demandats seran dependents, promotors, comercials, teleoperadores i hostesses, així com treballadors dedicats a la preparació i distribució de comandes en línia, com a empaquetadors, mossos, carretoners i treballadors d'última milla.

Noticias

Televisión

Radio

Deportes

Infantil

A la Carta

Playz