Una quarantena de persones continua acampada a la plaça Espanya de Palma i encaren aquest dijous la seva quarta nit al centre de Ciutat. L'horabaixa organitzaran una jornada d'assessorament jurídic per demanar la pròrroga dels lloguers als propietaris. Una protesta que creix amb una trentena de tendes de campanya.
La protesta creix
"Podria dormir a un llit i dutxar-me amb aigua calenta els matins, però sóc aquí. A les sis del matí passen a fer net, dormim poc, hem de fer guàrdies perquè no vingui ningú a empipar. Però estem tan d'acord en que això és insostenible que aguantam per fer resistència", detalla un dels joves acampats a la plaça Espanya de Palma.
Uns quaranta activistes continuen acampats a la plaça d'Espanya de Palma. RTVE Balears
Una trentena d'activistes han passat la tercera nit al centre de Palma, on poc a poc la vida s'hi instal·la. Aquest dijous han despert amb una desena més de tendes.
S'organitzen per grups: al matí, toca taller de pancartes i preparar el berenar. "Això és una aventura, esteim més preparats per viure en comunitat que no per viuure així com vivim", conta na Silvia, una de les activistes acampades.
Una voluntària prepara el berenar. RTVE Balears
Mentre turistes i curiosos s'apropen, els voluntaris resolen dubtes i escolten casos com els de na Marta. "L'octubre m'acaba el contracte i no sé què passarà, m'ho poden pujar a preu de mercat", detalla. O històries com la d'en Jorge, que fa equilibris per arribar a finals de mes. "Si deix de fer feina una setmana ja no arrib a finals de mes per culpa del lloguer", diu.
Són només alguns dels testimonis atravessats per la crisi d'habitatge. Aquest dijous horabaixa organitzen una jornada d'assesoranemt jurídic.
Els acampats organitzen una jornada d'assessorament jurídic gratuïta a Palma. RTVE Balears