Un estudi de la Universitat Politècnica de Barcelona (UPC) conclou que amb una nova regulació dels semàfors el pas del tramvia no empitjoraria el trànsit de la Diagonal. Fins i tot els cotxes travessaran la majoria de carrers, com el d’Aribau o el Passeig de Gràcia, més ràpid que ara. En canvi, tindrien més congestió altres com Mallorca i Aragó.
Els autobusos també millorarien el pas. Dues de cada tres línies que creuen la Diagonal reduirien el temps d'espera. Les bicis circularien per un carril exclusiu amb els semàfors coordinats amb el Tramvia.
Amb aquestes condicions el tramvia podria circular a 17,6 km hora i trigaria 15 minuts en connectar la plaça de Glòries amb la de Francesc Macià, la meitat del temps dels trasport públic actual.