RTVE

Moren dues persones a l'Hospitalet i Constantí per incendis a pisos

  • Dues persones ferides arran del sinistre de Constantí han estat traslladades en estat lleu a l'Hospital Joan XXIII

  • Vuit persones han necessitat atenció del Sistema d'Emergències Mèdiques per l'incendi de l'Hospitalet de Llobregat

Marc Guasch Ferreiro
2 min.

Dos incendis mortals han sacsejat Catalunya en les últimes hores. Un home de 77 anys ha mort en un foc declarat poc abans de les 22 h en un edifici del carrer Raïm de L’Hospitalet de Llobregat.

Vuit dotacions dels Bombers de la Generalitat van intervenir i van trobar la víctima a la cinquena planta. Vuit persones han estat ateses pel SEM, una d’elles traslladada a l’Hospital de Bellvitge. Els Mossos d’Esquadra investiguen les causes.

Dos morts en incendis a pisos de L’Hospitalet i Constantí

Nou sinistre a Constantí

El segon incendi, a Constantí (Tarragona), va començar cap a la 01.30 h en un bloc del carrer Horts i ha causat la mort d’un home de 54 anys. El foc, totalment desenvolupat a l’arribada dels bombers, es va propagar per la façana fins a l’últim pis.

Els equips van rescatar veïns per la façana amb autoescala i van confinar la resta. El SEM ha atès quatre persones, dues traslladades a l’Hospital Joan XXIII.

Finestres cremades en un habitatge d'un bloc del carrer dels Horts del municipi de Constantí, on ha mort un home arran de l'incendi produït aquesta matinada v

Incendi d'un habitatge a Castelldefels

A més, un tercer incendi a Castelldefels va obligar a rescatar deu veïns per la façana després que el foc, originat a la cuina d’un pis, omplís l’escala de fum. Els bombers van salvar dues persones i un gos, al qual van subministrar oxigen. Sis persones van ser ateses pel SEM, dues traslladades a l’Hospital de Sant Boi. Els serveis socials han reallotjat la família afectada.

Els Bombers i els Mossos treballen per determinar les causes dels tres sinistres. Els equips municipals han activat serveis socials per atendre els veïns afectats i garantir la seguretat estructural dels edificis. Els incendis posen en relleu la importància de la prevenció domèstica i la ràpida actuació dels serveis d’emergència.