Un comboi amb 56 efectius d’ADF, Agents Rurals i del Grup Especial de Prevenció d’Incendis Forestals (Gepif) ha sortit des de Torrefarrera (Lleida) per donar suport a les tasques d’extinció d’incendis a Castella i Lleó.
El desplegament inclou 21 vehicles especialitzats i s’ha organitzat en resposta a una petició del Centre Nacional de Seguiment i Coordinació d’Emergències (CNEM).
Catalunya envia efectius i material per combatre els incendis a Castella i Lleó i Galícia
Els equips catalans treballaran sobre el terreny fins al dissabte, si la situació no empitjora. El dispositiu reforçarà les tasques de prevenció, vigilància forestal i suport a les poblacions afectades, coordinats pel centre de comandament avançat de la zona. El cap de l’àrea bàsica del Segrià, Eladi Flix, ha detallat la composició del comboi i els recursos aportats per cada cos.
El comboi de 21 vehicles inclou camions, vehicles lleugers, furgonetes logístiques i unitats de comunicació. Tot preparat per actuar en zones d’alt risc.
Millora de les condicions a Catalunya
Tot i el risc d’incendi forestal que ha afectat diverses comarques catalanes recentment, les ADF han garantit que no deixen descoberta la seva zona. La mobilització s’ha fet possible gràcies a la millora de les condicions a Catalunya, cosa que permet posar mitjans a disposició d’altres territoris.
El Govern ha enviat, precisament aquest dilluns un comboi d’ajuda per combatre els focs que devoren des de fa dies el nord-oest de la Península. Concretament, participarà en les tasques d’extinció de l’incendi de Jarilla, a Extremadura, i el formen 55 bombers, 14 dotacions terrestres i dos mitjans aeris, que s’hi quedaran fins divendres segons està previst.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha demanat "no abaixar la guàrdia". "Tot i la millora de les condicions, estem pendents de la situació a Catalunya", ha remarcat en un missatge a la xarxa social 'X'. El cap de l'executiu ha celebrat precisament que el Govern "continua" enviant ajuda a les comunitats autònomes afectades i ha posat l'exemple del comboi de les ADF i els agents rurals.
Suport de Mossos i Bombers
En paral·lel, un contingent de mossos i policies locals del sindicat Uspac i de l'associació policial Copland s'està desplaçant cap a les zones afexctades pels greus incendis forestals d'Ourense.
L'objectiu detalla en declaracions a Ràdio 4, Albert Palació, portaveu d'Uspac, és donar un cop de mà en les tasques d'extinsió dels focs però sobretot donar suport aquelles poblacions que s'han vist més afectades.