RTVE

Barcelona se suma a l'onada de protestes en defensa dels palestins

  • Una marxa reclama a la comunitat internacional que intervingui per evitar més morts a la Franja de Gaza

  • A la plaça Catalunya es llegeixen en veu alta durant hores els noms dels 18.000 infants assassinats

Roger Franco
2 min.

Unes 2.500 persones, segons xifres facilitades per la Guàrdia Urbana de Barcelona, s'han manifestat aquest dissabte a la tarda a Barcelona a favor de Palestina i per demanar l'alto el foc a Gaza i l'embargament d'armes a Israel. La mobilització ha estat convocada per Global Movement to Gaza, en el marc d'un dia de protestes que s'han reproduït simultàniament a altres ciutats d'Espanya i de l'estranger.

La marxa de Barcelona ha començat cap a les 6 de la tarda a la plaça Catalunya i després s'ha desplaçat per la Rambla en direcció al mar. Al voltant de tres quarts de vuit del vespre els manifestants han arribat a la zona del Moll de la Fusta. S'hi han vist nombroses banderes palestines i a la pancarta de la capçalera s'hi podia llegir els missatges "Parem tot per aturar el genocidi" i "Contra el sionisme lluita als carrers". A més a més, s'han entonat càntics com "Gaza, Gaza, no estàs sola" i "Free, Free, Palestine".

L'onada de mobilitzacions en ple mes d'agost s'ha convocat després que Israel va aprovar divendres ampliar les operacions a Gaza, cosa que inclou la presa de control de la capital de l'enclavament palestí i l'expulsió de centenars de milers de persones. El Consell de Seguretat de l'ONU es reunirà aquest diumenge per estudiar quina és la situació a la zona i si es poden prendre mesures per evitar més patiment a la població i posar en risc la vida dels ostatges en mans de Hamàs.

També aquest dissabte centenars de persones s'han concentrat a la plaça Catalunya de Barcelona per recordar els més de 18.000 infants morts a Gaza. Arran d'una convocatòria de l'associació Juristes per Palestina, els activistes s'han citat a la plaça per llegir els noms de tots els nens i nenes morts a la Franja.

Catalunya acull 6 menors palestins amb necessitats mèdiques

L'acte reivindicatiu s'ha fet de la mà de l'Associació de Professionals de la Interpretació i la Direcció de Catalunya, cosa que ha comportat la participació de diversos artistes, com ara Emma Vilarasau, Jordi Bosch, Francesc Orella i Vicky Peña.

L'acte de memòria ha coincidit amb la reivindicació de l'artista Mi Hoa Lee, que des de l'1 d'agost està acampada a la plaça Catalunya fent una vaga de fam. L'activista segueix l'estela d'un grup de periodistes i metges de Gaza que han començat una vaga de fam, diuen, "fins que cada nen i nena de Gaza tinguin l'estómac ple".