Junts per Catalunya demana a la Mesa del Parlament reconsiderar la suspensió de la presidenta de la cambra Laura Borràs i no descarta portar la qüestió a instàncies europees.
En un comunicat, el grup parlamentari ha explicat que l'acord per suspendre a Borràs és "una vulneració dels seus drets fonamentals com el dret a la presumpció d'innocència, el dret a la participació política o el principi de seguretat jurídica". En el mateix, la formació independentista explica que tracten d'esgotar totes les vies administratives abans de poder obrir la via judicial a Europa.
Aragonès convençut que Junts no abandonarà el Govern
La presidenta de la cambra va ser suspesa en aplicació del 25.4 del reglament, després que se li obrís judici oral per un presumpte fraccionament de contractes quan presidia la Institució de les Lletres Catalanes (ILC).
La petició de Junts per Catalunya coincideix amb la represa de l'activitat al Parlament i la reincorporació després d'uns dies de vacances de Pere Aragonès al capdavant de la Generalitat. En la seva darrera compareixença, el passat 2 d'agost, Aragonès es va mostrar convençut que els consellers de la formació de Borràs no acabaran abandonant el Govern i els va instar a abandonar "les batalletes del dia a dia".